Το σκεπτικό είναι το εξής:
Η κάθε δράση έχει και μια ομάδα δράσης. Αυτή η ομάδα έχει κάποια ενεργά μέλη (μέλη που είναι παρόντα στη δράση) και κάποια "ηθικά" μέλη [μέλη που βοηθούν (ή όχι) με ιδέες ή προτάσεις στο διαδίκτυο αλλά δεν είναι παρόντα στη δράση].
Ένα ή δύο μέλη αγοράζουν τα υλικά που χρειάζονται για κάποια δράση, τα οποία θα μοιράζονται έπειτα και από τα υπόλοιπα μέλη.
Πρακτικά... στο περιβαλλοντικό παιχνίδι η ομάδα είχε 6 άτομα. 2-3 απ' αυτά πήραν τα υλικά (για πρακτικούς λόγους). Αφού τελειώσει η δράση μπορεί να υπάρχει ένα χρονικό όριο, π.χ. μίας ή δύο εβδομάδων (ή το ορίζουμε) όπου θα ανεβαίνει ένα θέμα, ή στο τέλος της κάθε δράσης θα αναφέρονται τα έξοδα της δράσης στο θέμα που αναφέρεται και η δράση. Έπειτα θα μπορεί ο Φώτης με πμ να δέχεται μηνύματα από μέλη που θέλουν να συνεισφέρουν στην εν λόγω δράση.. Όπως έγινε και παραπάνω...
Συμμετέχω στο ποσοστυό που μου αναλογεί.
211/(μέλη που θα συμμετάσχουν)
Να υπολογίζετε κι εμένα
κτλ.
Αφού περάσει το χρονικό όριο που έχουμε ορίσει, βγαίνει ο Φώτης και λέει, η ήδη υπάρχουσα ομάδα είναι 6 και τα μέλη που θέλουν να συνεισφέρουν είναι άλλα 6. Δηλαδή το ποσό από 95/6=16 (περίπου), γίνεται 95/12=8 (περίπου). Όσο πιο πολλά τα μέλη που μοιράζονται τόσο πιο λίγα τα έξοδα του καθενός ξεχωριστά. Αν π.χ. τα μέλη γίνουν 20, το ποσοστό του καθενός είναι 5 ευρώ. Κ.ο.κ. Καλύτερα για όλους.
Τώρα το πώς μπορεί να γίνει αυτό...
Αν δεχτούμε ότι στην κάθε δράση θα πληρώνουν 1-2 άτομα, τότε αυτό που μπορεί να γίνει είναι όταν συγκεντρώνονται τα μέλη που θα συνεισφέρουν, να τους στέλνεται πμ ή email με το αναλογούμενο ποσό και ο λογαριασμός των μελών που έχουν δώσει τα χρήματα (οι μισοί στο ένα μέλος, οι άλλοι μισοί στο άλλο - έτσι ώστε να καλυφθούν τα επιπλέον που έχουν δώσει αυτά τα δύο μέλη εκτός από το μερίδιό τους). Ο λογαριασμός βέβαια δε χρειάζεται για άτομα που μένουν στην Αθήνα, αυτό μπορεί να διευθετείται σε συναντήσεις μας.
Πολλά από τα χρήματα έχουν ήδη κανονιστεί... όπως και να έχει όμως υπάρχουν ως έξοδα του Οικολογίου μέχρι σήμερα. Πιο αναλυτικά σε λίγο.
Τα χρήματα που έχουν ήδη κανονιστεί είναι η Τ.Θ. (το πρώτο εξάμηνο) αλλά κατά τη γνώμη μου κι αυτό θα μπορούσε αν θέλουμε να μοιραστεί.
Το άλλο θέμα είναι το 2. Στην διαδήλωση κατά της κλιματικής αλλαγής είχαμε μοιραστεί τα έξοδα που είχε αγοράσει ένα μέλος μεταξύ μας. Άρα έχει κανονιστεί. Απλώς υπάρχουν εκεί ως έξοδα. Ίσως πρέπει να σημειωθούν με ένα ΟΚ.
Κάτι άλλο που πρέπει να αναφερθεί.
Δεν είναι υποχρεωτικό κάποιος να συνεισφέρει. Ή δεν είναι υποχρεωτικό κάποιος να συνεισφέρει σε όλες τις δράσεις. Όπως μπορεί και όσο μπορεί ο καθένας. Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να υπάρχουν κριτικές τύπου "εγώ γιατί να δώσω τόσα κι ο άλλος τόσα".. γι' αυτόν ακριβώς το λόγο προτείνεται το μοίρασμα μεταξύ όσων θέλουν να συνεισφέρουν.
Ακόμα και σε ενεργά μέλη (που είναι παρόντα στη δράση) αυτό δεν είναι υποχρεωτικό. Γι' αυτό και θεωρείται καλύτερο τα χρήματα να μοιράζονται ξεχωριστά για κάθε ξεχωριστή δράση και όχι συνολικά για το πόσα έχουν δαπανηθεί για όσες δράσεις έχουν γίνει μέχρι τώρα.Επίσης, δε θέλουμε να έχουμε ταμείο με χρήματα που μπορεί κάποτε να χρειαστούν. Σε περιπτώσεις μόνο, και επειδή πλέον υπάρχει μεταξύ διάφορων μελών κάποια εμπιστοσύνη, θα μπορούσε να γίνει έτσι ώστε αν κάποιος είναι μακριά και θέλει να συνεισφέρει αλλά για να μην το κάνει κάθε τρεις και λίγο, δίνει ένα μεγαλύτερο ποσό που αυτό μοιράζεται στις εκάστοτε δράσεις, αλλά δεν προτείνεται ως γενικός κανόνας.
Γι' αυτό και ιεραρχικά βοηθάει πρώτα το να ξέρουμε πόσα έχουμε χαλάσει και έπειτα γίνεται το μοίρασμα.
Επειδή το θέμα είναι αρκετά σημαντικό, παρακαλώ πολύ να σκεφτούμε καλά αυτή την πρόταση ή/και να προτείνουμε άλλες λύσεις για αυτό το θέμα χωρίς βιασύνη, με ηρεμία και καθαρότητα στο νου, ώστε να βρεθεί και μια λύση.