Σύνδεση

Καλώς ήρθατε Επισκέπτης.






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφή
Χάσατε το mail ενεργοποίησης?

Ημερολόγιο

Μάιος 2008
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Ιούνιος 2008
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Τελευταίοι σύνδεσμοι...

Opinion World Bookmark Detail 
Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον Bookmark Detail 
Καλλιστώ Bookmark Detail 
Intergovernmental Panel on Climate Change Bookmark Detail 
EYPLOIA Bookmark Detail 
Global NEST, the journal Bookmark Detail 
Ecothesis Bookmark Detail 
Χάρισέ το! Bookmark Detail 
Η μείωση των ρύπων κοστίζει πολλά στις αεροπορικές PDF E-mail
29.05.08

Η ευρωπαϊκή πρόταση εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 175 δισ. ευρώ στην πρώτη 12ετία της λειτουργίας του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων

Bloomberg

πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_29/05/2008_271659

Η προστασία του περιβάλλοντος από την πλευρά των αερομεταφορέων θα μεταφραστεί σε επιβάρυνση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ανέφεραν οι ίδιες οι εταιρείες. Οι νέες προτάσεις για τη δραστική μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από το 2013 έχουν και οικονομική παράμετρο, με την οποία θα πρέπει να συντονισθούν οι αεροπορικές εταιρείες, δεδομένου ότι είναι μεγάλοι ρυπαντές.
Τίθεται ανώτατο όριο εκπομπών

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατήρτισαν συγκεκριμένες προτάσεις για τις αερομεταφορές. Βάσει αυτών, όλες οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια στα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε. θα συμπεριληφθούν στο Σύστημα Eμπορίας Ρύπων από το 2012, θέτοντας ανώτατο όριο στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου.

Στις αρχές της εβδομάδας η αρμόδια για θέματα περιβάλλοντος επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισε υπέρ του να καταβάλλει ο κλάδος το κόστος του 25% των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων το πρώτο έτος, έναντι του 10% που είχαν προτείνει οι Ευρωπαίοι υπουργοί. Η επιτροπή απέρριψε πρόταση για την πληρωμή του 100% των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων από το 2012. Ωστόσο, ενέκρινε άλλη πρόταση για αύξηση των ορίων στις εκπομπές ρύπων σε αναλογία με άλλους κλάδους.

«Η εν λόγω πρόταση σημαίνει ότι ίσως οι αερομεταφορές εναρμονισθούν με άλλους κλάδους όπως της ηλεκτρικής ενέργειας, ο οποίος από το 2013 θα πρέπει να πληρώνει για το 100% των ρύπων του», δήλωσε εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων. Η ψήφος της επιτροπής περιβαλλοντικών υποθέσεων δεν αποτελεί και την τελική τοποθέτηση του Ευρωκοινοβουλίου. Ωστόσο, η επιτροπή αυτή θεωρείται από τις πιο ισχυρές.

Το κόστος των προτάσεων για τις ευρωπαϊκές εταιρείες θα υπερβεί τα 175 δισεκατομμύρια ευρώ την πρώτη δωδεκαετία λειτουργίας του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων, δήλωσε ο εκπρόσωπος της British Airways. Η βρετανική εταιρεία ανέκαθεν τασσόταν υπέρ του συστήματος αυτού. Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων, Κρίστοφ Μίλερ, εκτιμά ότι εάν αγοράζεται ή δημοπρατείται το 100% των ρύπων από το 2013, τότε οι εταιρείες θα επιβαρύνονται κάθε χρόνο με δαπάνες 15 δισ. ευρώ.

Σοβαρό πλήγμα

«Με δεδομένη την τρέχουσα δυσμενή οικονομική κατάσταση και τις υψηλές τιμές πετρελαίου, ο κλάδος ήδη δέχεται πολύ σοβαρά πλήγματα σε καθημερινή βάση», υπογράμμισε. Το Ευρωκοινούλιο δεν θέλει να επαναληφθεί με τις αεροπορικές εταιρείες ό,τι συνέβη με τους ομίλους παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Οι τελευταίοι μετακύλιαν το κόστος της εκπομπής ρύπων, που τους είχαν δοθεί δωρεάν, στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να σωρεύουν υπέρογκα κέρδη. Ειδικοί επισημαίνουν ότι αυτό το σενάριο δεν μπορεί να εφαρμοσθεί στις αερομεταφορές. Τέλος, απηύθυναν έκκληση στο Ευρωκοινοβούλιο να μην επιβάλει δαπανηρά μέτρα χωρίς περιβαλλοντικό αντίκρισμα, τα οποία θα εμποδίσουν τους αερομεταφορείς να επενδύσουν σε νέα αεροσκάφη.

Νέα οικονομική στήριξη

Eξακολουθεί η οικονομική αιμορραγία της Alitalia, η οποία ζήτησε εκ νέου οικονομική στήριξη από την κυβέρνηση, μόλις λίγο καιρό μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της. Ο ιταλικός αερομεταφορέας εμφάνισε ζημίες για πέμπτη διαδοχική χρονιά, οι οποίες ανήλθαν σε 494,7 εκατ. ευρώ λόγω ακριβού πετρελαίου. Οι πωλήσεις της ελαττώθηκαν 4,3% στα 954 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως εξαιτίας της κατά 10% μείωσης στην επιβατική κίνηση. Η Alitalia κατάργησε ζημιογόνα δρομολόγα, ενώ η επιδείνωση των οικονομικών της αποθάρρυνε τους επιβάτες.

προσθέστε το άρθρο σε μηχανές social bookmarking
Reddit! Del.icio.us! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Yahoo! Free social bookmarking plugins and extensions for Joomla! websites!
Discuss Topic (0)
 
< Προηγ.   Επόμ. >
Το όνομά σας(*)
Το e-mail σας(*)
e-mail φίλου (*)
Μήνυμα

Ψηφοφορία

Ποιο θεωρείτε ως προτεραιότητα ουσιαστικής δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα;
 

Αναζήτηση

Προσεχείς εκδηλώσεις

Δέν υπάρχουν γεγονότα
joomla templates by dezinedepot
© 2008 Oikologio
Το Joomla! είναι ελεύθερο λογισμικό με άδεια GNU/GPLe.
H ελληνική διανομή είναι μια προσφορά της onScreen