Σύνδεση

Καλώς ήρθατε Επισκέπτης.






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφή
Χάσατε το mail ενεργοποίησης?

Ημερολόγιο

Άυγουστος 2009
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Τελευταίοι σύνδεσμοι...

Ενέργεια - Περιβάλλον - Νέα Υλικά Bookmark Detail 
Η νέα ιστοσελίδα της ΕΕ για την βιολογική γεωργία Bookmark Detail 
Αγορές Βιοκαλλιεργητών 7ος-2008 Bookmark Detail 
Κίνηση Πολιτών Γέρακα Bookmark Detail 
Επιτροπή Αγώνα Θριασίου Bookmark Detail 
Υγροβιότοπος Βουρκάρι Bookmark Detail 
Το κλίμα αλλάζει! κάνε κάτι και εσύ Bookmark Detail 
Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα Bookmark Detail 
Πράσινος δακτύλιος με πράσινα τέλη κυκλοφορίας PDF E-mail
14.05.08

ΠΑΚΕΤΟ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΤΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ Ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ

Πράσινος δακτύλιος με πράσινα τέλη κυκλοφορίας

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

πηγή: εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 13/05/2008
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=30151112,74365896

«Πράσινος» δακτύλιος και τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε όχημα, καθώς και κίνητρα απόσυρσης των «γερασμένων» οχημάτων περιλαμβάνει το πακέτο των μέτρων κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που παρουσίασε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ.

Οι θετικές αυτές προτάσεις, που τίθενται σε διαβούλευση με προοπτική έναρξης εφαρμογής από το 2010, κινδυνεύουν να μείνουν στα «θα» αφού η υλοποίησή τους εξαρτάται κυρίως από την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης και σε μικρότερο βαθμό από το υπουργείο Μεταφορών.

Από το «εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης» λείπουν επίσης οι βασικότερες παράμετροι, όπως η εκστρατεία ανάπτυξης του πρασίνου και τα πολεοδομικά εργαλεία για την ανασυγκρότηση των αστικών κέντρων, όπου βασικός υπεύθυνος είναι το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Οι δύο αυτές παράμετροι ενισχύουν την εκτίμηση ότι η χθεσινή παρουσία αποτελεί επικοινωνιακό τρικ του κ. Σουφλιά.

Από τα στοιχεία που παρουσίασε το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ προκύπτει ότι το νέφος, κυρίως το όζον και τα αιωρούμενα σωματίδια, εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα για τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ενώ οι υπερβάσεις σε ορισμένους ρύπους θα ξεπερνούν συχνότερα τα όρια από το 2010, όταν θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κοινοτικοί κανονισμοί.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι πραγματικότητα και σε άλλες 12 πόλεις κυρίως λόγω μεγάλων βιομηχανικών εγκαταστάσεων (ΔΕΗ, διυλιστήρια, τσιμεντάδικα κ.λπ.). Το 70% των εκπομπών ρύπων προέρχονται από την κυκλοφορία, γεγονός που οδήγησε στην έκκληση του υπουργού για αλλαγή νοοτροπίας.

Οι σπουδαιότερες προτάσεις που ανακοίνωσε χθες ο κ. Σουφλιάς προβλέπουν:

* ΔΑΚΤΥΛΙΟ στην Αθήνα με ευθύνη του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ και σε όσες πόλεις το επιθυμούν με πρωτοβουλία των δημοτικών αρχών. Για την περίπτωση της πρωτεύουσας, σε ερώτηση της «Ε» είπε ότι τα όριά του σε γενικές γραμμές θα είναι τα γνωστά, αλλά θα ξεκινήσει μελέτη από την οποία δεν θα αποκλείονται κάποιες τροποποιήσεις μικρής κλίμακας. Απέφυγε πάντως να διευκρινίσει αν πρόκειται για τον μικρό ή τον μεγάλο δακτύλιο, όμως εμμέσως έδειξε τον τελευταίο λέγοντας ότι θα βρίσκεται στην ευθύνη του υπουργείου, γιατί αφορά περισσότερους δήμους.

* ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ. Η είσοδος στον δακτύλιο θα είναι ελεύθερη για τα «καθαρά» ΙΧ (υβριδικά και οχήματα πολύ μικρού κυβισμού) καθώς και τα τετράχρονα δίκυκλα, ανεξάρτητα από κυβικά. Τα μονά-ζυγά διατηρούνται για οχήματα με μεσαίες και υψηλές εκπομπές ρύπων. Τα δίχρονα «παπάκια», τα φορτηγά και τουριστικά άνω της 15ετίας θα κινούνται στο δακτύλιο μόνον τα Σαββατοκύριακα.

* ΤΕΛΗ. Θα κλιμακώνονται από 0 έως 350 ευρώ ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε όχημα και όχι με βάση τα κυβικά, όπως συμβαίνει σήμερα. Κάθε κατηγορία θα έχει δικό της χρώμα, ώστε να ξεχωρίζει το όχημα και να μπορεί να γίνεται ο έλεγχος των μέτρων (π.χ. ελεύθερη είσοδος στον δακτύλιο, μονά-ζυγά κ.λπ.). Θα χορηγούνται όπως και σήμερα αλλά με την προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων, από την οποία θα προκύπτει και η περιβαλλοντική συμπεριφορά του κάθε οχήματος. Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχουν προβλήματα με τους μηχανισμούς χορήγησης της κάρτας καυσαερίων.

* ΘΕΡΜΑΝΣΗ. Θα είναι υποχρεωτική η σύνδεση των κεντρικών θερμάνσεων με το φυσικό αέριο μέσα σε μια τριετία από την έλευση του δικτύου στην περιοχή.

* ΥΒΡΙΔΙΚΑ. Υποχρέωση του Δημοσίου να χρησιμοποιεί οχήματα με μικρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το ίδιο το υπουργείο διαθέτει σήμερα 15 υβριδικά οχήματα, χωρίς να δίνει το σύνολο του στόλου του, ενώ από την πολιτική ηγεσία το χρησιμοποιεί μόνον ο υφυπουργός Στ. Καλογιάννης.

Από τις απαντήσεις του κ. Σουφλιά προέκυψε ότι οι προτάσεις δεν είναι σε γνώση των συναρμόδιων υπουργών που θα ενημερωθούν μετά τη διαβούλευση με την τελική εισήγηση που θα παρουσιαστεί στην κυβερνητική επιτροπή. «Το περιβάλλον πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι στοιχίζει στους πολίτες και το κράτος», είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και πρόσθεσε με νόημα μια αναφορά για «μεταξωτά βρακιά», ενώ λίγο αργότερα βρήκε καλύτερη την παροιμία σύμφωνα με την οποία «δεν γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσουν αβγά».

Πάντως για τα κίνητρα απόσυρσης είπε ότι ανήκει στην αρμοδιότητα του κ. Αλογοσκούφη. Οσο για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη είπε «όχι», λόγω των αιωρούμενων σωματιδίων. Αφησε όμως για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο για το μέλλον, σε περίπτωση που αποδώσουν τα μέτρα. *

! «Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ σπεύδει κάθιδρο να προλάβει επικείμενες κυρώσεις και διασυρμό της χώρας», σχολίασαν τις χθεσινές εξαγγελίες του κ. Σουφλιά οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μιχ. Παπαγιαννάκης και Ν. Τσούκαλης. Σε κοινή δήλωσή τους επισημαίνουν ότι η χώρα μας ενσωμάτωσε καθυστερημένα, τον Ιούλιο του 2005 και έπειτα από καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, την οδηγία για τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, ενώ εκκρεμεί η κοινοποίηση στοιχείων στην Κομισιόν και επικρέμαται η προδικαστική διαδικασία. «Η εξέλιξη αυτή θα είχε ίσως αποτραπεί αν η χώρα μας διέθετε ισχυρό και αυτόνομο υπουργείο Περιβάλλοντος», καταλήγουν οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ.

προσθέστε το άρθρο σε μηχανές social bookmarking
Reddit! Del.icio.us! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Yahoo! Free social bookmarking plugins and extensions for Joomla! websites!
Discuss Topic (0)
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Επισκέψεις από 09/2007

Επισκέπτες: 8620290
joomla templates by dezinedepot
© 2009 Oikologio
Το Joomla! είναι ελεύθερο λογισμικό με άδεια GNU/GPLe.
H ελληνική διανομή είναι μια προσφορά της onScreen