Πηγή: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ Τράπεζα ιδεών
(Φωτογραφία Κρούπης Ηλίας )
Η ένταξη έργων παρέμβασης του Δήμου στο πρόγραμμα «Πράσινη ζωή στην Πόλη»,
στον 4ο άξονα «Αναζωογόνηση αστικών περιοχών» του ΠΕΠ Αττικής (2007-2013)
συνολικού ύψους 2,75 εκ. ¤, όταν το κονδύλι για όλη την Αττική είναι 188 εκ.
¤, είναι αναμφίβολα μία σημαντική επιτυχία. Όμως, αφενός το ποσόν αυτό καθΆ
αυτό για τον Κορυδαλλό και συνολικά για την Αττική είναι ψίχουλα, αφετέρου
στον τρίτο άξονα του ΠΕΠ «Αειφόρος Ανάπτυξη και βελτίωση ποιότητας ζωής» το
συνολικό κονδύλι είναι πολλαπλάσιο, 1428 εκ. ¤. Θα ήταν ευκταίο η παρέμβαση
του Δήμου να ενταχθεί σε αυτόν τον άξονα με πολλαπλάσιες δυνατότητες
χρηματοδότησης.
Σε αυτή καθ΄ αυτή την παρέμβαση έχουμε να σχολιάσουμε τα εξής:
1. Μολονότι το ποσόν είναι μικρό, θα πρέπει η αξιοποίησή του να επιτύχει
το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στην αύξηση του πρασίνου και τη διεύρυνση των
κοινόχρηστών χώρων για τους πεζούς. Αυτό βέβαια δεν θα καταστεί δυνατό εάν
το σύνολο του ποσού διατεθεί για αντικατάσταση δομικών και οδικών υλικών
(από άσφαλτο σε κυβόλιθους από παλαιές σε νέες τσιμεντόπλακες) για «φύτευση
φανοστατών» κ.α. δηλαδή από ενέργειες που κυρίως θα ωφελήσουν εργολάβους και
εμπόρους δομικών υλικών.
2. Η ιδέα των οδών ήπιας κυκλοφορίας, με μείωση του πλάτους τους και
αντικατάσταση της ασφάλτου από κυβόλιθους όταν συνδυαστεί με ανάπτυξη
γραμμικών, υψηλών και συνεχών δενδροστοιχιών, διεύρυνση του πλάτους των
πεζοδρομίων, καμία αύξηση των παρεχόμενων θέσεων στάθμευσης, είναι
αποφασιστικής σημασίας για την βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος με άμεσο
όφελος για τους πολίτες. Ειδικότερα στην Αγίου Γεωργίου με τα γεωμετρικά της
χαρακτηριστικά (μεγάλο εύρος πεζοδρομίων), το αποτέλεσμα μπορεί να είναι
εκπληκτικό. Βέβαια, η παρούσα και οι παρελθούσες δημοτικές αρχές, θα
μπορούσαν να εξασφαλίσουν εντυπωσιακό αποτέλεσμα και με τα δεδομένα
πεζοδρόμια και να δώσουν όψη βουλεβάρτου στην οδό, με συνεχή γραμμική ακόμη
και διπλή δενδροστοιχία που θα εξασφάλιζε εκπληκτική σκίαση στη διάρκεια της
θερινής περιόδου, μείωση της σκόνης, του θορύβου κλπ.
3. Η ανάπτυξη του ποδηλατόδρομου δεν θα πρέπει να γίνει σε βάρος των
πεζοδρομιών ή εν γένει των κοινόχρηστων χώρων αλλά σε βάρος των οδών που
τώρα η αποκλειστική τους χρήση αφορά στα αυτοκίνητα.
4. Αφήνοντας στην άκρη το μείζον θέμα ανάπτυξης υπόγειων θέσεων parking τους
ελάχιστους κοινόχρηστους χώρους του Δήμους μας και της φιλοσοφίας που το
διέπει, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί στο κέντρο του Κορυδαλλού, ένα
συνεχές, ασφαλές, πράσινο δίκτυο διαδρομών για τους πολίτες. Εμείς όμως
οραματιζόμαστε και πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί μεσοπρόθεσμα,
ένα ευρύ δίκτυο πράσινων ζωνών που θα ξεκινάει από την αυλή του Δήμου, το
ιστορικό βουνό Αιγάλεω όπου θα αναπτύξουμε περιαστικό δάσος και μέσω του
περιαστικού άλσους στο χώρο των νταμαριών θα συναντά το μεγάλο αστικό άλσος
των πρώην φυλακών Κορυδαλλούν και μέσω πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας
θα ενώνεται με το δίκτυο που εν τω μεταξύ θα έχει αναπτυχθεί γύρω από το
σταθμό του metro στο κέντρο της πόλης μας. Μόνο τότε θα έχουμε πετύχει
την πραγματική βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος. μειώνοντας το φαινόμενο
της θερμονησίδας, αυξάνοντας το φυσικό εξαερισμό της πόλης, αναπτύσοντας
πραγματικό δίκτυο ποδηλατόδρομων, μειώνοντας όλους τους παράγοντες (σκόνη,
θόρυβος, κυκλοφοριακή συμφόρηση) που επιδεινώνουν ακόμη και την υγεία των
πολιτών. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να πούμε στους νέους και τα παιδιά μας ότι
τους κληροδοτούμε όχι μόνο υλικά αγαθά, αλλά ένα αστικό περιβάλλον συμβατό
με τη φύση που μέχρι τώρα σπαταλήσαμε προς όφελος της κερδοσκοπίας.
Πρόκειται για την πρώτη μας τοποθέτηση σε ότι αφορά το συγκεκριμένο
πρόγραμμα, όπως την διατύπωσαν μέλη της ομάδας επεξεργασίας και δράσεων για
το περιβάλλον. Θα ακολουθήσει επεξεργασία στο Συμβούλιο πόλης της παράταξης.
Θα είμαστε παρόντες, είτε για να συμβάλουμε δημιουργικά σε οποιαδήποτε
παρέμβαση της δημοτικής αρχής, είτε για να ασκήσουμε αυστηρή κριτική και να
ακυρώσουμε μαζί με τους δημότες οτιδήποτε παρεκκλίνει από τις προϋποθέσεις
που θέσαμε παραπάνω.
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ Τράπεζα ιδεών http://korydallosidees.blogspot.com/2009/06/1.html
(0) |