Κανένας νέος δρόμος στη γειτονιά,
κάντε ανισόπεδο στο σπίτι του Σουφλιά!
Πηγή: http://prwkat.blogspot.com/
email επικοινωνίας: [email protected]
Ενημερώνουμε τους κατοίκους της περιοχής ότι από τις 9 Σεπτέμβρη έχουν περιέλθει στα χέρια μας τα τελευταία σχέδια της μελέτης του ΥΠΕΧΩΔΕ για τους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής.
Αυτό δε συνέβη επειδή το υπουργείο αποφάσισε να μας τα κοινοποιήσει. Αντίθετα, όπως όλες οι κυβερνήσεις, έτσι και η σημερινή, προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποκρύψει από τους κατοίκους τα σχέδια που απεργάζεται για τις περιοχές τους και να φέρει μια μέρα τις αποφάσεις της με τις μπουλντόζες των εργολάβων και τα ΜΑΤ για να τις επιβάλλει, όπως συνηθίζει να κάνει μέχρι σήμερα από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα ζητήματα της κοινωνίας.
Οφείλουμε, λοιπόν, να υπενθυμίσουμε στην
κυβέρνηση ότι «όσο ψηλώνουν τα εμπόδια βελτιώνονται και οι άλτες» και
ότι ο κόσμος τον οποίο τόσο περιφρονεί είναι η μεγάλη πλειοψηφία της
κοινωνίας και βρίσκεται παντού! Επομένως, τίποτα δεν μπορεί να μείνει
κρυφό όσο οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επαγρύπνηση για να αντισταθούν
σε κάθε αδικία που επιχειρείται εις βάρος τους.
Τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι πλέον γνωστά και το πρώτο που μπορεί κανείς
να διακρίνει είναι ότι εφαρμόζεται ξανά η συνήθης πρακτική που επιβάλει
σε κάθε ελεύθερο χώρο και σε κάθε στοιχείο φυσικού περιβάλλοντος να
θυσιάζεται σύμφωνα με τις επιταγές του καπιταλιστικού μοντέλου
ανάπτυξης που ακολουθείται, οι οποίες εξόφθαλμα πλέον ταυτίζονται με τα
συμφέροντα της αγοράς και των εργολάβων.
Είναι σαφές εξάλλου ότι οι δρόμοι αυτοί σχετίζονται άμεσα με την
αγοραία ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας
και δεν αποτελούν μονόδρομο για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών
του πληθυσμού. Για αυτό είναι ευθύνη όλων μας να ενημερώσουμε τους
κατοίκους και να τοποθετηθούμε απερίφραστα ενάντια στα σχέδια αυτά.
Οι τραγικές επιπτώσεις που θα επιφέρουν έχουν αναλυθεί σε προηγούμενες
ανακοινώσεις μας και έχει γίνει σαφές ότι επηρεάζουν όχι μόνο την
γειτονιά μας αλλά όλη την Αθήνα και υποθηκεύουν το μέλλον το δικό μας
και των παιδιών μας. Αυτές συμπυκνώνονται στους εξής άξονες:
1.υποβάθμιση του Υμηττού και του φυσικού περιβάλλοντος από τη διέλευση του δρόμου στους πρόποδές και υπόγεια στο εσωτερικό του
2.κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης και αλλοίωση του αστικού
περιβάλλοντος από την ενθάρρυνση της αυτοκίνησης και την καταστροφή
ελεύθερων χώρων
3.διόγκωση των κοινωνικών ανισοτήτων από την ανάπτυξη ενός ιδιωτικού οδικού δικτύου για λίγους
4.επιβολή ενός συνολικά ανθυγιεινού τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένων των τροχαίων ατυχημάτων
Όσον αφορά τις περιοχές μας, έρχεται να προστεθεί ένας ανισόπεδος
κόμβος εισόδου με διόδια στο ύψος της διακλάδωσης της Κύπρου προς
Γούναρη και Γεννηματά, στο όριο των τριών δήμων, δίπλα ακριβώς από τα
σχολεία στο «Γεφυράκι», καταλαμβάνοντας πλήρως το παρκάκι, ενώ
πραγματοποιούνται υπογειοποιήσεις κάτω από τις οδούς Αφροδίτης και Εθν.
Μακαρίου στο Ελληνικό.
Διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για το αν θα πραγματοποιηθεί η
υπογειοποίηση που προβλέπεται στα όρια του Υμηττού και σε κάθε
περίπτωση θεωρούμε ότι οι σοβαρότερες από τις επιπτώσεις του έργου δεν
αναιρούνται με τις υπογειοποιήσεις, αλλά συγκεντρώνονται πολλαπλάσιες
σε συγκεκριμένα σημεία και το έργο καθίσταται συνολικά λιγότερο
ασφαλές. Επίσης, με τους νέους αυτοκινητόδρομους, δρόμοι που σήμερα
είναι ήδη επιβαρημένοι από την κυκλοφορία (Κύπρου, Γούναρη, Γεννηματά)
θα κορεσθούν πλήρως και δρόμοι που έχουν χαμηλή κυκλοφορία
(Αγ.Νεκταρίου) θα γίνουν λεωφόροι. Όλα αυτά γιατί η Αττική Οδός θα
λειτουργήσει σαν μαγνήτης για τα ΙΧ όσων δεν έχουν άλλη λύση
μετακίνησης ή μπορούν να πληρώσουν τα διόδια, ενώ δεν θα ανακουφίσει το
σημερινό οδικό δίκτυο το οποίο θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν όσοι δεν
είναι πρόθυμοι να τα πληρώσουν.
Και για όσους πιστεύουν ότι μπορεί και να υπάρξει βελτίωση των
συγκεκριμένων σχεδίων εξηγούμε ότι η μελέτη ήδη προβλέπει τους
λιγότερους δυνατούς κόμβους και τις περισσότερες υπογειοποιήσεις.
Επίσης, εναλλακτικές προτάσεις υπογειοποίησης υπαρχόντων οδών αντί της
κατασκευής νέων (τέτοιες υπάρχουν ήδη στο συρτάρι του υπουργού) δεν
μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς την εφαρμογή διοδίων (αφού η κυβέρνηση
είναι «οπαδός» των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, οι οποίες
πρέπει να βγάζουν κέρδη), ενώ δεν μπορούν να επιλύσουν τίποτα
μακροπρόθεσμα διότι το μόνο που κάνουν είναι να ενθαρρύνουν την
κυκλοφορία.
Η αντιπρόταση μεταφορών που υποστηρίζουμε εμείς είναι δοκιμασμένη εδώ
και δεκαετίες σε όλον τον κόσμο και στηρίζεται στην προώθηση των ήπιων
και των μαζικών μέσων μεταφοράς, όπως είναι το βάδισμα, το ποδήλατο και
τα μέσα σταθερής τροχιάς. Με ένα τέτοιο σύστημα μεταφορών μπορεί σε
λίγα χρόνια να καλυφθεί συγκοινωνιακά όλη η Αθήνα, με πολύ μικρότερο
κόστος και πολλαπλά περισσότερα οφέλη στην πόλη και στον τρόπο ζωής των
κατοίκων της.
Διαφορετικά, θα πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι:
εκεί που σήμερα τα παιδιά μας περπατούν μέσα από ένα παρκάκι για να
πάνε στο σχολείο θα περνούν κάτω από έναν ανισόπεδο κόμβο (ο οποίος θα
είναι μόνιμα δίπλα στο σχολείο και θα διέρχονται απ’ αυτόν περίπου
60.000 οχήματα τη μέρα)
εκεί που σήμερα περπατάμε ή κάνουμε ποδήλατο στο βουνό και στα πεύκα,
σε λίγο θα τρίζει το χώμα κάτω από τα πόδια μας από τα αυτοκίνητα
εκεί που σήμερα βγαίνουμε στο μπαλκόνι και ατενίζουμε το βουνό ή τη θάλασσα, θα βλέπουμε ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων
εκεί που αγαπήσαμε τις γειτονιές αυτές για την ησυχία τους, τον καθαρό
αέρα και τη δροσιά τους, σε λίγο δεν θα διαφέρουν σε τίποτα από τις πιο
πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου
εκεί που η Αθήνα θα όφειλε και θα μπορούσε να είναι ένας φιλόξενος
τόπος για τους απλούς ανθρώπους πλέον θα επιβιώνει μόνο όποιος έχει να
πληρώσει για το κάθε του βήμα, την κάθε του αναπνοή.
Απέναντι στο ζοφερό αυτό τοπίο που ετοιμάζεται για την πόλη μας,
ευτυχώς υπάρχει και κόσμος που δεν υποτάσσεται, που δεν το βάζει κάτω.
Σε όλους τους δήμους που διέρχονται οι νέοι δρόμοι έχουν συγκροτηθεί
επιτροπές κατοίκων ή παίρνονται πρωτοβουλίες για τη συγκρότησή τους και
μεγάλες κινητοποιήσεις ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα.
Η συλλογικότητά μας βρίσκεται πια σε μόνιμη συνεργασία και συντονισμό
με τις κινήσεις αυτές, αλλά και με κινήσεις κατοίκων απ’ όλη την Ελλάδα
που στέκονται αλληλέγγυοι στον αγώνα μας.
Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό. Πρώτο μέλημά μας για το επόμενο διάστημα
είναι ο ίδιος ο κόσμος της περιοχής να αποφασίσει να βγει από το σπίτι
του και να πάρει τον αγώνα στα χέρια του. Κανένας απ’ όσους μας
αντιπροσωπεύουν στις θέσεις εξουσίας δεν μπορεί να πετύχει όσα
χρειάζονται για τη νίκη, είτε γιατί δεν θέλει είτε γιατί δεν μπορεί. Η
μόνη λύση είναι να βγούμε όλοι εμείς μαζικά μπροστά, να αξιοποιήσουμε
όσα περιθώρια μας αφήνει το νομικό και πολιτικό πλαίσιο (που δεν είναι
και πολλά) και να προχωρήσουμε σε ότι μορφές πάλης απαιτούνται για να
νικήσουμε.
Η συλλογικότητά μας δε φιλοδοξεί να «ηγεμονεύσει» στο κίνημα που
αναπτύσσεται. Αυτό που θέλουμε είναι να κυριαρχήσει η λογική της άμεσης
δημοκρατίας, της ισοτιμίας, της ελεύθερης συμμετοχής και της
αυτοοργάνωσης. Αυτή η λογική χωράει την πλειοψηφία της κοινωνίας και
βρίσκει αντίθετους μόνο όσους την επιβουλεύονται. Αυτά ήταν και τα μόνα
«όπλα» μας τα 3 πρώτα χρόνια της παρουσίας μας και με αυτά θα
πορευθούμε και το επόμενο διάστημα.
Καλούμε, λοιπόν, κάθε κάτοικο που επιθυμεί να ενημερωθεί και να
αντισταθεί με όραμα μια άλλη πόλη, για μια πιο ελεύθερη ζωή, να
επικοινωνήσει μαζί μας και να ενώσει τις αγωνίες και τις δυνάμεις του
με τις δικές μας.
να κάνουμε το πάρκο στο «τριεθνές» κέντρο του αγώνα!
(0) |