Σύνδεση

Καλώς ήρθατε Επισκέπτης.






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφή
Χάσατε το mail ενεργοποίησης?

Ημερολόγιο

Άυγουστος 2009
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Τελευταίοι σύνδεσμοι...

Ενέργεια - Περιβάλλον - Νέα Υλικά Bookmark Detail 
Η νέα ιστοσελίδα της ΕΕ για την βιολογική γεωργία Bookmark Detail 
Αγορές Βιοκαλλιεργητών 7ος-2008 Bookmark Detail 
Κίνηση Πολιτών Γέρακα Bookmark Detail 
Επιτροπή Αγώνα Θριασίου Bookmark Detail 
Υγροβιότοπος Βουρκάρι Bookmark Detail 
Το κλίμα αλλάζει! κάνε κάτι και εσύ Bookmark Detail 
Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα Bookmark Detail 
Από αναβολή σε αναβολή η μείωση των ρύπων σε Ε.Ε. PDF E-mail
17.09.08

clim_chan131106  Του ανταποκριτή μας στις Βρυξελλες Κωνσταντινου Καρκαγιαννη

Πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Υστερα από δύο αναβολές, η επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται να εξετάσει στις 7 Οκτωβρίου την έκθεση του Ιταλού βουλευτή Γκουίντο Σακόνι (Σοσιαλιστές), σχετικά με την επιβολή ορίου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα επιβατηγά αυτοκίνητα. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν ασφυκτικά προκειμένου να πετύχουν μία, ακόμη, αναβολή του μέτρου.


Ο τομέας των μεταφορών είναι ο μοναδικός όπου οι εκπομπές CO2 αυξάνονται σταθερά από το 1990. Τα επιβατηγά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 12% των συνολικών ετήσιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Ε.Ε. «Αν ο τομέας των μεταφορών και ειδικότερα των οδικών μεταφορών είχε ακολουθήσει τη γενικότερη τάση της κοινωνίας για μείωση των εκπομπών, οι εκπομπές CO2 στην Ε.Ε. “27” την περίοδο 1990-2005 θα είχαν μειωθεί κατά 14%, αντί για 7,9%», αναφέρεται στη μελέτη με τίτλο «Κλίμα για αλλαγή στις μεταφορές» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, που δημοσιεύθηκε τον προηγούμενο Μάρτιο.

Σε αυτό το κλίμα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ετοιμάζεται να ψηφίσει την έκθεση Σακόνι που σε σημαντικό βαθμό υιοθετεί τις προτάσεις της Κομισιόν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει ως όριο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα 120 γρ./χλμ. για κάθε νέο επιβατηγό αυτοκίνητο που θα κυκλοφορεί στην Ενωση από το 2012. Επιπλέον, η επιτροπή προτείνει να επιβάλλονται πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων το αυτοκίνητα θα υπερβαίνουν το όριο.

Πρέπει να τονιστεί ότι το όριο των 120 γρ./χλμ. τέθηκε για πρώτη φορά από την Κομισιόν ως εθελοντικός στόχος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 1995. Αρχικά προβλεπόταν το όριο να επιτευχθεί μέχρι το 2005 και στη συνέχεια ο στόχος μετατέθηκε για το 2010 και τέλος για το 2012. Οπως φάνηκε στη δημοσκόπηση που δημοσίευσε στα τέλη Αυγούστου η οργάνωση Φίλοι της Γης, το 87% των πολιτών σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία υποστηρίζει την πρόταση της Κομισιόν για επιβολή ορίων το 2012.

Παρόλο όμως που στο παρελθόν το Ε.Κ. έχει εκδώσει ψηφίσματα όπου τονίζεται η ανάγκη να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα, την 1η Σεπτεμβρίου στην πανίσχυρη επιτροπή Βιομηχανίας ψηφίστηκε γνωμοδοτική έκθεση, η οποία θα εξεταστεί μαζί με την έκθεση Σακόνι, και η οποία προβλέπει, ουσιαστικά, μια ακόμη παράταση τριών χρόνων προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες και μείωση των προστίμων πάνω από 50%. Η γνωμοδοτική έκθεση υποστηρίχθηκε από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και τους Φιλελεύθερους και καταψηφίστηκε από τους Σοσιαλιστές. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Σοσιαλιστές είναι διατεθειμένοι να πιέσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε επιτέλους να αναλάβουν τις υποχρεώσεις τους και ίσως εκεί να οφείλονται και οι δύο αναβολές της ψηφοφορίας στην επιτροπή Περιβάλλοντος.


προσθέστε το άρθρο σε μηχανές social bookmarking
Reddit! Del.icio.us! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Yahoo! Free social bookmarking plugins and extensions for Joomla! websites!
Discuss Topic (0)
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Επισκέψεις από 09/2007

Επισκέπτες: 8620289
joomla templates by dezinedepot
© 2009 Oikologio
Το Joomla! είναι ελεύθερο λογισμικό με άδεια GNU/GPLe.
H ελληνική διανομή είναι μια προσφορά της onScreen