22.07.08 |
Ο δεκάλογος για οικονομία στα καύσιμα
Δευτέρα, 21.07.08
Πηγή: εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Οσο οι τιμές των καυσίμων παίρνουν την «ανιούσα», τα ταξίδια με το αυτοκίνητο γίνονται ολοένα και πιο… δαπανηρή υπόθεση. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί εγκαταλείπουν σιγά σιγά τα αυτοκίνητά τους (και ειδικά τα… βενζινοβόρα SUV) και επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους δίκυκλα. Κάπως έτσι η αγορά των μοτοσικλετών γνωρίζει μια πρωτόγνωρη άνθηση. Την ίδια στιγμή, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν στην ανάπτυξη ελαστικών χαμηλής αντίστασης τριβής κύλισης, που έχουν την ιδιότητα να προσφέρουν λίγα παραπάνω χιλιόμετρα με την ίδια ποσότητα καυσίμου.
Εφόσον ο έλεγχος των τιμών του καυσίμου
έχει πια χαθεί, μοναδική λύση που έχει απομείνει για τους
προβληματισμένους καταναλωτές είναι ο έλεγχος της κατανάλωσης βενζίνης.
Τρόποι για την οικονομία καυσίμου υπάρχουν –ο «δεκάλογος» που ακολουθεί
το επιβεβαιώνει–, με πρώτο και καλύτερο το καλό φούσκωμα των ελαστικών.
Κάντε κλικ εδώ για να κάνετε το τέστ
1 Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας σε μηνιαία βάση. Η χαμηλή πίεση
των ελαστικών μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 4%.
2 Μην αμελείτε το σέρβις. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στη στάθμη του
λαδιού. H απόδοση των αυτοκινήτων που συντηρούνται σωστά είναι
μεγαλύτερη. Παράλληλα, μειώνονται και οι εκπομπές σε CΟ2.
3 Κλείστε όλα τα παράθυρα – ειδικά αν οδηγείτε γρήγορα. Με αυτό τον
τρόπο μειώνεται η αντίσταση του αέρα με αποτέλεσμα κέρδη έως και 10% σε
κατανάλωση καυσίμου και σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
4 Χρησιμοποιήστε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι απαραίτητο. Η άσκοπη
χρήση αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CΟ2 έως και 5%.
5 Μειώστε την ταχύτητά σας. Πολύ καλός αλλά αρκετά «υποτιμημένος»
παράγοντας εξοικονόμησης καυσίμου είναι η ταχύτητα του ταξιδιού.
Σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας, για κάθε 8 χιλιόμετρα
πάνω από τα 100 ο οδηγός δαπανά περίπου 5 σεντς ανά λίτρο βενζίνης.
Κάθε φορά που επιταχύνετε ή φρενάρετε απότομα, ο κινητήρας σας καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και παράγει περισσότερο CΟ2.
6 Οταν αναπτύσσετε ταχύτητα, αλλάζετε όσο πιο γρήγορα γίνεται τις ταχύτητες.
7 Μη φορτώνετε υπερβολικά το αυτοκίνητο. Ξεχάστε τις σχάρες με το λόφο
των αποσκευών και τις ξεχειλισμένες μπαγκαζιέρες. Οταν το αυτοκίνητο
«καθίσει» από το βάρος, θα αρχίσει να «ζορίζεται».
Η αντίσταση κύλισης αυξάνεται και ο κινητήρας πρέπει να δουλέψει
εντονότερα, άρα θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο. Απομακρύνετε το
περιττό βάρος, ειδικά από το χώρο αποσκευών ή από το πίσω κάθισμα.
Προγραμματίστε καλύτερα, φτιάχνοντας λίστες με τα πράγματα που θα
χρειαστείτε. Επίσης, απομακρύνετε τις άδειες σχάρες οροφής, όταν δεν
τις χρησιμοποιείτε, γιατί αυξάνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή.
8 Χρησιμοποιήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς στον τόπο των διακοπών.
Πολλοί προορισμοί διαθέτουν τοπική ή τουριστική συγκοινωνία για τη
μετάβαση στις τουριστικές ατραξιόν της περιοχής. Προτιμήστε την, αντί
να χρησιμοποιείτε το δικό σας αυτοκίνητο.
9 Αφήστε σπίτι το… SUV σας. Οσο κι αν το «τζιποειδές» σας μοιάζει
καταλληλότερο για τις καλοκαιρινές διακοπές σας για λόγους ευρυχωρίας.
Οι διακοπές μαζί του θα αποδειχθούν… αλμυρές. Η «πείνα» του σε καύσιμο
–ειδικά αν είναι τετρακίνητο– θα βάλει «φωτιά» στην τσέπη σας.
10 Διακοπές με… δίκυκλο. Η μετάβαση από τους τέσσερις στους… δύο
τροχούς είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους εξοικονόμησης
καυσίμου. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, ωστόσο, όπου οι πωλήσεις των δικύκλων
«σκαρφαλώνουν» διαρκώς και αποδίδονται στις αυξήσεις στα καύσιμα, στην
Ελλάδα η πώληση μοτοσικλετών το πρώτο 6μηνο του 2008 ήταν μικρότερη σε
σχέση με το ίδιο διάστημα του 2007.
Πηγές:
Car Care Council, φορέας υπεύθυνος για την αμερικανική καμπάνια της καλής συντήρησης των αυτοκινήτων.
Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ για την προστασία των καταναλωτών.
Greenpeace
Τα ελαστικά LRRT
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε πρόσφατα (Μάιος 2008) από το 2012 όλα τα
νέα οχήματα να διαθέτουν ελαστικά χαμηλής αντίστασης τριβής κύλισης
(LRRT). Τα ελαστικά LRRT επιτρέπουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου μέσω
της μείωσης της αντίστασης στην κίνηση κατά την κύλιση του ελαστικού,
που προκαλείται κυρίως από την παραμόρφωση του τροχού ή του ελαστικού ή
την παραμόρφωση της οδού.
Η αντίσταση κύλισης εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το υλικό του
τροχού ή του ελαστικού. Εκτός από το νέο τύπο ελαστικών, η Επιτροπή
πρότεινε επίσης την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης της πίεσης
των ελαστικών (TPMS), ικανών να προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση
που η πίεση των ελαστικών είναι πολύ χαμηλότερη από το βέλτιστο
επίπεδο. Η διατήρηση της επαρκούς πίεσης των ελαστικών έχει μεγάλη
σημασία τόσο για την εξοικονόμηση καυσίμων όσο και για την καλύτερη
συμπεριφορά των ελαστικών.
ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ
Ελεύθερος Τύπος
(0) |