Το αυτοκίνητο που κινείται με νερό είναι πλέον γεγονός; |
|
|
08.07.08 |
Πηγή: Medgreece
Εδώ και πολύ καιρό πολλοί έχουν ισχυριστεί ότι μπορούν να κινούν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας νερό. Δυστυχώς μέχρι στιγμής κανένας δεν μπορούσε να το επιβεβαιώσει, και όλα μπλέκοντας σε ένα κουβάρι συνομωσιολογίας και επιστημονικής φαντασίας παραμερίζονταν σαν φάρσες. Πριν τρεις μέρες η συγκεκριμένη είδηση διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο και την δημοσίευσε και το Reuters. Αν και ακόμα και τώρα πολλοί εξακολουθούν να το αντιμετωπίζουν σαν φάρσα, έχει κυκλοφορήσει ένα βίντεο (το οποίο παρουσιάστηκε και στην ελληνική τηλεόραση εχθές και το οποίο μπορείτε να ξαναδείτε παρακάτω) που δείχνει το εν λόγω αυτοκίνητο στον δρόμο.
Το αυτοκίνητο το οποίο απεικονίζεται στο
βίντεο στην πραγματικότητα είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο , το Reva
G-Wiz DC, το οποίο κινείται μόνο με ηλεκτρισμό. Το συγκεκριμένο
αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην Ινδία και είχε σαν στόχο να
χρησιμοποιείται σαν αμάξι πόλης.
Μια εταιρεία η οποία ονομάζεται Genepax και εδρεύει στην Ιαπωνία,
κατασκεύασε (τουλάχιστον έτσι λέει η είδηση) μια συσκευή η οποία αν
τροφοδοτηθεί με νερό μπορεί να παράγει ενέργεια για να κινήσει έναν
κινητήρα. Στην πράξη ο μηχανισμός λειτουργίας οφείλεται στο υδρογόνο.
Το νερό δηλαδή με το οποίο τροφοδοτείτε το ρεζερβουάρ, διασπάται σε
υδρογόνο και οξυγόνο. Η ιδέα για να χρησιμοποιηθεί νερό σαν παροχή
υδρογόνου, αντί να αποθηκεύουμε το υδρογόνο σε δεξαμενές με υψηλή πίεση
και χαμηλές θερμοκρασίες φαίνεται να είναι η λύση στο πρόβλημα για
καθαρά, ασφαλή και φθηνά καύσιμα (τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως) .
Το νερό μπορεί να διασπαστεί μέσω ηλεκτρόλυσης (βυθίζοντας δύο
ηλεκτρόδια ενωμένα σε μια μπαταρία σε ένα δοχείο με νερό) σε υδρογόνο
και οξυγόνο, αλλά η εταιρεία δεν κάνει κάτι τέτοιο. Η καινοτομία της
σύμφωνα με την είδηση οφείλεται σε μεμβράνη και συγκεκριμένα σε μία
ειδική membrane electrode assembly (MEA) η οποία έχει ενσωματωμένο ένα
υλικό (περισσότερες πληροφορίες δεν δίνονται) το οποίο έχει την
ιδιότητα να διασπά το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω χημικής
αντίδρασης.
Στην συνέντευξη τύπου η οποία δόθηκε από την εταιρεία στο Osaka
Assembly Hall στις 12 Ιουνίου, η εταιρεία είπε ξεκάθαρα ότι για να
κινηθεί το αυτοκίνητο απλά χρειάζεται νερό και αέρα. Κατόπιν το
υδρογόνο που παράγεται από την διάσπαση χρησιμοποιείται με τον ίδιο
τρόπο που χρησιμοποιείται σε κυψέλες καυσίμου με υδρογόνο για να
παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Στην περίπτωση για την οποία μιλάμε το
ρεύμα αυτό χρησιμοποιείται για να κινήσει το ηλεκτρικό όχημα.
Στην ίδια συνέντευξη τύπου η εταιρεία έκανε επίδειξη μιας πρωτότυπης
συσκευής η οποία μπορούσε να παράγει 120W αλλά και άλλη μία η οποία
μπορούσε να παράγει 300W. Με την συσκευή αυτή (120W) φόρτιζε μια
μπαταρία οξέος μολύβδου η οποία έδινε ρεύμα σε μια τηλεόραση και στον
φωτισμό. η συσκευή των 300W τροφοδότησε με ρεύμα το ηλεκτρικό
αυτοκίνητο που βλέπετε και παρακάτω.
Το κόστος κατασκευής είναι περίπου 18.500$ τη στιγμή που μιλάμε , αλλά
αν βγει σε μαζική παραγωγή η εταιρεία πιστεύει ότι θα φτάσει περίπου
τις 4.500$.
Επειδή η είδηση είναι σχετικά νέα και όλα αυτά ακούγονται πολύ καλά για
να είναι αληθινά, (χωρίς να θέλουμε να απορρίψουμε την είδηση) το μόνο
που έχουμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε για περισσότερες πληροφορίες.
Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να φέρει τα πάνω κάτω στο
ενεργειακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης….
και πραγματικά ευχόμαστε να το κάνει.
Υ.Γ. Σε ανάλογα δημοσιεύματα στον ξένο τύπο, έχουν εμφανιστεί και
πολλοί επικριτές (που το θεωρούν φάρσα) αλλά και υπέρμαχοι. Θα ήταν
πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε και τις ελληνικές απόψεις επί του θέματος….
(0) |