Η νέα επένδυση των ΕΛΠΕ και οι αντιδράσεις για τη ρύπανση |
|
|
29.06.08 |
Πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Τα Ελληνικά Πετρέλαια σχεδιάζουν μια μεγάλη επένδυση 1,3 δισ. ευρώ, που αφορά τον εκσυγχρονισμό στον τρόπο παραγωγής 100.000 βαρελιών πετρελαίου. Η πρόθεση αυτή βρίσκει αντίθετους δημότες, δημάρχους, νομάρχες, οι οποίοι έχουν τον τελευταίο καιρό δημοσίως εκφράσει την πρόθεσή τους να εμποδίσουν την επένδυση. Ρωτάμε τον πρόεδρο των Ελληνικών Πετρελαίων ποιος είναι ο σκοπός της επένδυσης. «Εγκαταλείπουμε το μαζούτ, ένα προϊόν που δεν έχει μέλλον, για να παράγουμε ντίζελ, το οποίο εισάγουμε σε μεγάλες ποσότητες (2,5 εκατ. τόνους ετησίως), ενώ η τιμή του είναι υψηλότερη σήμερα επειδή ακριβώς “λείπει” στην αγορά».
Ο συνομιλητής μας επιμένει στο θέμα της
ρύπανσης. «Χάρη στην επένδυσή μας, οι ρύποι μειώνονται, αφού ένα ποσό
300 εκατ. ευρώ αφορά ειδικώς τη μείωση των ρύπων», σημειώνει και
αναρωτιέται γιατί «κάποιοι δεν αντιλαμβάνονται κανένα από τα λογικά
αυτά επιχειρήματα και φαίνεται ότι δεν σκέφτονται καθόλου τις
επιπτώσεις που μια παρόμοια αρνητική στάση έχει τελικά στην οικονομία,
στην απασχόληση και στο επίπεδο ζωής».
Η ένσταση αφορά κυρίως τους ρύπους που θα δημιουργεί η μονάδα αν
πραγματοποιηθεί αυτή η επένδυση, σημειώνουμε. «Οι ρύποι είναι δύο
ειδών, απαντά ο κ. Χριστοδούλου. Οι παγκόσμιοι, όπως είναι το διοξείδιο
του άνθρακα, οι οποίοι δεν αλλάζουν είτε η παραγωγή γίνει εδώ είτε
κάπου μακρύτερα από εμάς. Και στις δύο περιπτώσεις, εφόσον γίνει η
καύση, θα εκλυθεί CO2. Σε αυτό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά
να περιορίσουμε την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και να προωθήσουμε τις
εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Λάβετε μάλιστα υπόψη σας ότι και τα έργα
που προστατεύουν το περιβάλλον, για τα οποία κάνουμε σημαντικές
επενδύσεις, παράγουν περισσότερο διοξείδιο».
Η εξήγηση του προέδρου των ΕΛΠΕ ανταποκρίνεται στην «πικρή», για τον
πλανήτη, αλήθεια πως όπου και αν διυλιστεί ένα βαρέλι πετρέλαιο που
βγαίνει από τα έγκατα της Σαουδικής Αραβίας, θα δημιουργήσει τον
περιβαλλοντικό αυτό ρύπο, που πηγαίνει στη στρατόσφαιρα και συνδέεται
με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. «Αν ήμασταν μια “στυγνή” επιχείρηση θα
έπρεπε να προτιμήσουμε την αγορά μιας εγκατάστασης σε άλλο μέρος, όπως,
για παράδειγμα, το προς πώληση διυλιστήριο της Αλεξάνδρειας! Πιστεύω
όμως ότι ο τόπος μας έχει ανάγκη από παραγωγική ισχύ και δεν πρέπει να
διαλύουμε τη βιομηχανία χωρίς σοβαρό λόγο. Δυστυχώς, η διαμαρτυρία,
καθ’ όλα σεβαστή, έχει και στενές πολιτικές σκοπιμότητες και λυπάμαι
γι’ αυτό, που εκμεταλλεύονται τις ειλικρινείς και πραγματικές ανησυχίες
των πολιτών», υπογραμμίζει με έμφαση ο συνομιλητής μας.
Τι γίνεται όμως με τους τοπικούς ρύπους; «Φροντίζουμε να μειωθούν σε
ποσοστό ακόμη και 80% κατασκευάζοντας ένα κλειστού τύπου coker, ένα από
τα 8 - 9 θα υπάρχουν σε ολόκληρο τον κόσμο, από το οποίο δεν βγαίνει
τίποτε, σχεδόν κανείς ρύπος, εκτός βεβαίως από το διοξείδιο» εξηγεί. Ο
κ. Χριστοδούλου προσκαλεί τους διαφωνούντες να επισκεφθούν «όπως κάναμε
και εμείς, ένα παρόμοιο εργοστάσιο που υπάρχει στην Ολλανδία».
ΣXETIKA ΘEMATA
Κερδοσκοπία είναι το 40% στην τιμή του πετρελαίου_(...OIKONOMIA...)
(0) |