Οι ουρανοί γίνονται... πράσινοι στην Ε.Ε. |
|
|
27.06.08 |
Οικολογικό και περισσότερο αποδοτικό το νέο πανευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας
Κωστας Καρκαγιαννης
Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή
Τη δημιουργία νέας γενιάς πανευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη φιλοδοξεί να πετύχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που χθες ενέκρινε τη δεύτερη δέσμη νομοθετικών μέτρων για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (SES II).
Στόχος της δέσμης μέτρων «Ενιαίος
Ευρωπαϊκός Ουρανός» είναι η αποδοτική διαχείριση των εναέριων
μεταφορών, οι οποίες αναμένεται να διπλασιαστούν μέχρι το 2020. Με τα
νέα μέτρα πρόκειται να μειωθεί σημαντικά η απόσταση που καλύπτουν τα
αεροσκάφη από προορισμό σε προορισμό, ο χρόνος παραμονής τους στο
αεροδρόμιο, όπως και οι καθυστερήσεις των πτήσεων, ενώ θα ενισχυθεί και
η ασφάλεια με την εφαρμογή νέων ενιαίων και δεσμευτικών κανόνων.
Λόγω του σχεδιασμού των εθνικών συστημάτων διαχείρισης εναέριας
κυκλοφορίας και του «κατακερματισμού» του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου,
σήμερα οι πτήσεις είναι, κατά μέσον όρο, 49 χιλιόμετρα μακρύτερες απ’
ό, τι χρειάζεται. Με τη σύγκλιση μεταξύ των εθνικών δικτύων και τη
διασυνοριακή συνεργασία θα μειωθεί η διαδρομή που ακολουθούν τα
αεροπλάνα.
Περιβάλλον και οικονομία
Από τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων που θα προκύψει, θα περιοριστούν
οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροσκάφη κατά 10% ανά πτήση
(16 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως), ενώ οι αεροπορικές εταιρείες θα
εξοικονομούν 2,4 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Η δέσμη μέτρων SES II χωρίζεται σε τέσσερις «πυλώνες»: Αναθεώρηση της
υπάρχουσας νομοθεσίας, τεχνολογία, ασφάλεια και χωρητικότητα
αεροδρομίων. Στα νέα νομοθετικά μέτρα περιλαμβάνονται δεσμευτικοί
στόχοι επιδόσεων για τους φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και τα
κράτη–μέλη.
Στον τομέα της τεχνολογίας, το πρόγραμμα SESAR συγκεντρώνει όλους τους
εμπλεκόμενους παράγοντες στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών,
δημιουργώντας το νέο πανευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης.
Επιπλέον θα αυξηθούν οι αρμοδιότητες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού
Ασφάλειας της Αεροπορίας με στόχο, εκτός από την ασφάλεια των
αερολιμένων, και την ασφαλέστερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας.
Τέλος, με το σχέδιο για τη χωρητικότητα των αερολιμένων στόχος είναι να
προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί η έλλειψη τροχοδρόμων και αερολιμενικών
εγκαταστάσεων.
(0) |