Το ΣτΕ «πάγωσε» αυτοκινητόδρομο στον Καϊάφα |
|
|
24.06.08 |
Πηγή: Καθημερινή
Το ΥΠΕΧΩΔΕ απέφυγε να σχολιάσει την εξέλιξηΤου Γιωργου Λιαλιου
Αναστέλλονται για ένα έτος οι εργασίες κατασκευής αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πύργου - Τσακώνας, με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο «πάγωσε» τις εργασίες προκειμένου να διερευνηθούν οι επιπτώσεις του νέου αυτοκινητόδρομου στην περιοχή του Καϊάφα, που επλήγη από τις πυρκαγιές του προηγούμενου καλοκαιριού. Ενάντια στη χάραξη που έχει αποφασίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν προσφύγει περιβαλλοντικές οργανώσεις της περιοχής. Το ΥΠΕΧΩΔΕ, πάντως, απέφυγε να σχολιάσει την εξέλιξη.
Η προσωρινή διαταγή εκδόθηκε στις 19
Ιουνίου από το Ε΄ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και αφορά την
αναστολή εκτέλεσης κάθε εργασίας έως ότου εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης
του έργου (η συζήτηση έχει οριστεί για τον Ιανουάριο του 2009). Σύμφωνα
με το σκεπτικό της διαταγής, οι ενδεχόμενες επιπτώσεις του έργου στην
προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα είναι τέτοιες που επιβάλλουν την
άμεση παύση των εργασιών, προκειμένου το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο
να εξετάσει τα επιχειρήματα των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Σύμφωνα με
τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, η αιτιολογία για την επιλεγείσα χάραξη
του έργου, «είναι μη νόμιμη και πλημμελής καθώς επιφέρει ανεπανόρθωτες
επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή του Καϊάφα». Επιπρόσθετα, «δεν έχουν
διερευνηθεί επαρκώς οι εναλλακτικές λύσεις. Επιπλέον, με βάση την
μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η σχεδιαζόμενη υπογειοποίηση στο
σημείο που η λίμνη επικοινωνεί με τη θάλασσα, δεν αντισταθμίζει σε
καμιά περίπτωση τις επιπτώσεις του έργου, στο μέτρο που, ο
συγκεκριμένος μοναδικός υδροβιότοπος αποκόπτεται και νεκρώνεται, καθώς
διακόπτεται η αλληλεπίδραση μεταξύ λίμνης και θάλασσας». Παράλληλα, η
μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων συντάχθηκε το 2006, είναι δηλαδή
προθύστερη των πυρκαγιών και δεν έχει λάβει υπόψη την επιβάρυνση που
έχει ήδη δεχθεί η περιοχή. «Είμαστε και εμείς υπέρ του έργου, όμως δεν
μπορεί να καταστραφεί μια περιοχή εξαιτίας του», λέει στην «Κ» ο κ.
Κώστας Αγραπιδάς, πρόεδρος του Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας
Ζαχάρως, της μιας από τις δύο οργανώσεις που προσέφυγαν στο ΣτΕ. «Η
συγκεκριμένη χάραξη επελέγη επειδή είχε το μικρότερο κόστος από πλευράς
απαλλοτριώσεων. Οι εναλλακτικές λύσεις, όπως η μετακίνηση του δρόμου
στα ανατολικά του όρους Λαπίθα, δεν έχουν επαρκώς εξεταστεί»,
συμπληρώνει.
(0) |