Μέρκελ, Σαρκοζί συμφώνησαν για τα καυσαέρια |
|
|
10.06.08 |
Μείωση των ρύπων των αυτοκινήτων από το 2012
Πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_10/06/2008_273347
Σε κλίμα εορταστικό λόγω της 20ής επετείου από την ίδρυση του Γαλλογερμανικού Συμβουλίου Aμυνας και Ασφάλειας, και με την άνεση μιας φιλίας ανθεκτικής στον χρόνο, ο πρόεδρος Σαρκοζί και η καγκελάριος Μέρκελ επισφράγισαν χθες στο Στράουμπινγκ της Βαυαρίας την ενότητα του γαλλογερμανικού άξονα. Στο πλαίσιο της καθιερωμένης εξαμηνιαίας συνόδου κορυφής Γερμανίας - Γαλλίας -ή γαλλογερμανικού υπουργικού συμβουλίου- αλλά κυρίως ενόψει της γαλλικής προεδρίας της Ενωσης από 1ης Ιουλίου, ο Ν. Σαρκοζί και η Α. Μέρκελ δεν αντάλλαξαν μόνο ασπασμούς και φιλοφρονήσεις.
Οπως είπε η Γερμανίδα καγκελάριος στην
κοινή συνέντευξη Τύπου, επετεύχθη «τομή μεγάλης σημασίας», εφόσον οι
δυο ηγέτες κατάφεραν να βρουν τη χρυσή τομή και να γεφυρώσουν τη
«μεγάλη διαφορά» Βερολίνου - Παρισίων στο θέμα της μείωσης των εκπομπών
διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα νέας γενιάς από το 2012, όπως
έχει προτείνει ο επίτροπος Περιβάλλοντος Στ. Δήμας.
Το χαρμόσυνο κλίμα της συνόδου του Στράουμπινγκ, εκτός από το
γαλλογερμανικό άγημα και την μπάντα προς τιμήν της 20ής γαλλογερμανικής
επετείου, διαμόρφωσαν και μαθητές του δημοτικού, που ανέμιζαν
γερμανικές και γαλλικές σημαιούλες. Τα ευφρόσυνα προετοίμασαν τα πιο
σοβαρά, καθώς κορυφαία θέματα της συνάντησης ήταν η ενεργειακή και
περιβαλλοντική πολιτική, η εξωτερική πολιτική, η πολιτική άμυνας και
ασφάλειας, τέλος, η μεταναστευτική πολιτική της Ενωσης.
«Η Γαλλία θα χρειαστεί δίπλα της τη Γερμανία», είπε αναφερόμενος στη
γαλλική προεδρία ο Ν. Σαρκοζί, προσθέτοντας ότι η γερμανική προεδρία το
πρώτο εξάμηνο του 2007 έλυσε πολλές ευρωπαϊκές εκκρεμότητες, όπως το
θέμα της νέας Συνταγματικής Συνθήκης. «Είμαι βέβαιη ότι όπως συνέβη στο
παρελθόν έτσι και τώρα θα βρεθεί λύση στο θέμα των ρύπων των
αυτοκινήτων στη διάρκεια της γαλλικής προεδρίας», είχε προετοιμάσει το
έδαφος της συνόδου η κ. Μέρκελ, μιλώντας σε τοπική εφημερίδα και
εκπλήσσοντας όσους στα τέλη της περασμένης εβδομάδας άκουσαν πολιτικούς
κύκλους στο Βερολίνο να αποκλείουν τον συμβιβασμό. «Θα στηρίξουμε τη
γαλλική προεδρία, όπως η Γαλλία στήριξε τη γερμανική», τόνισε χθες.
Ετσι, ο «καβγάς για τους ρύπους» -η μείωση στα 120 μικρογραμμάρια ανά
χιλιόμετρο το μέσο επιτρεπτό όριο των ρύπων (διοξείδιο του άνθρακα) για
τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων από το 2012 και μετά- διευθετήθηκε. Οπως
διευκρίνισε η Γερμανίδα καγκελάριος, η μείωση θα γίνει σταδιακά, διότι
το 2012, ναι μεν τα νέα αυτοκίνητα θα ανταποκρίνονται στο όριο των 120
μικρογραμμαρίων, αυτό δεν θα ισχύει όμως για όλα τα αυτοκίνητα. «Δεν
είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να προσδιορίσουμε τι ακριβώς είναι
εφικτό, ορίσαμε όμως πλαίσιο 95 έως 110 μικρογραμμάρια ανά χιλιόμετρο»,
κατέληξε η κ. Μέρκελ. Σημειώνεται ότι στην πρόταση αντιδρούν κυρίως οι
γερμανικές βιομηχανίες παραγωγής μεγάλων αυτοκινήτων πολυτελείας, άρα
ενεργοβόρων και ρυπογόνων. «Δεν λέμε απλώς ότι τα πράγματα βαίνουν
καλώς, το αποδεικνύουμε κιόλας», είπε ο πρόεδρος Σαρκοζί.
Κατά τη χθεσινή γαλλογερμανική σύνοδο συζητήθηκαν η πολιτική άμυνας και
η μεταναστευτική πολιτική, επί της οποίας οι θέσεις της Αγκελα Μέρκελ
ταυτίζονται με εκείνες του Νικολά Σαρκοζί. Επίσης συζητήθηκαν η
αγροτική πολιτική, ενώ και οι δυο ηγέτες του γαλλογερμανικού άξονα
εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ξέφρενη πορεία της τιμής του
πετρελαίου.
«Κατά τη γνώμη μου, η ευρωπαϊκή και η παγκόσμια οικονομία υφίστανται
έναν ιδιαίτερα σκληρό και άνευ προηγουμένου κλονισμό», είπε στο
Στράουμπινγκ ο πρόεδρος Σαρκοζί, ο οποίος επανήλθε στην πρότασή του για
αναστολή της τιμής ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή στην Ευρώπη.
(0) |